Δικαιώματα Υποψήφιων
Παράπονα – Ενστάσεις
Οποιοδήποτε ενδιαφερόμενο μέρος δύναται να ασκήσει προς τον Φορέα UCERT το δικαίωμα της αμφισβήτησης της πολιτικής του και των διαδικασιών που ανέπτυξε και εφαρμόζει σύμφωνα με εθνικά και διεθνή πρότυπα ποιότητας που σχετίζονται με την πιστοποίηση προσώπων. Η αμφισβήτηση αυτή μπορεί να έχει τη μορφή απλού παραπόνου, ένστασης, ακόμα και προσφυγής (καταγγελίας).
Η υποβολή της αμφισβήτησης πρέπει να γίνεται γραπτώς, επωνύμως και ενυπογράφως στον Φορέα UCERT μέσω του εντύπου Ε43‑1 «Υποβολή Αμφισβήτησης», που είναι διαθέσιμο στον ιστότοπο του Φορέα. Επίσης, πρέπει να είναι πλήρως και σαφώς τεκμηριωμένη.
Αν η αμφισβήτηση προέρχεται από άτομο υποψήφιο πιστοποίησης και αφορά το αποτέλεσμα της εξέτασης πιστοποίησης στην οποία συμμετείχε, το άτομο αυτό θα πρέπει να απευθυνθεί στον υπεύθυνο του πιστοποιημένου εξεταστικού κέντρου του Φορέα στο οποίο είχε εξεταστεί, ώστε να εκκινήσει η διαδικασία υποβολής της αμφισβήτησης του αποτελέσματος. Η υποβολή πραγματοποιείται με τη συμπλήρωση του εντύπου Ε43‑2 «Υποβολή Αμφισβήτησης Αποτελέσματος», το οποίο προμηθεύει στο άτομο ο υπεύθυνος του εξεταστικού κέντρου. Το συμπληρωμένο έντυπο προωθείται από τον υπεύθυνο του εξεταστικού κέντρου στον Φορέα UCERT προς διεκπεραίωση.
Στη συνέχεια, ο Φορέας αναλαμβάνει να ελέγξει την αμφισβήτηση του ενδιαφερόμενου μέρους, πράττοντας σύμφωνα με τις διαδικασίες που έχει ορίσει, κατά τις οποίες ίσως χρειαστεί να κληθεί, για να παράσχει αναγκαίες πληροφορίες, και οφείλει να το ενημερώνει για την πορεία της διαδικασίας και για το τελικό πόρισμα αυτής σε όσο το δυνατόν πιο σύντομο χρονικό διάστημα μετά την ολοκλήρωση των εργασιών.